Náš cíl je zakrytí Radlické radiály
V září 2023 bude na Magistrátu hl. m. Prahy probíhat jednání o podobě Radlické radiály(RR). Toto jednání je klíčové, protože se rozhodne jaká varianta RR bude zanesena do dokumentace pro územní řízení(DUR). Jednoduše řečeno, jak bude vypadat dokumentace, dle které se RR postaví.
-
Jednou z možností je, že bude rozhodnuto ponechat aktuální variantu RR beze změn, tedy dle aktuální dokumentace DUR 2017. Tato varianta počítá s minimálním zaklopením a mohutnou estakádou zvedající se 11m nad úroveň terénu. Tuto variantu si nepřejeme.
-
Rádi bychom prosadili zakrytou variantu Radlické radiály s odstraněním estakády. Zakrytí RR není žádné SCIFI, proveditelnost tohoto řešení bylo prokázáno v Technické studii 2022, kterou nechalo vypracovat samo Hlavní město Praha(HMP).
Podepište petici za zakrytí Radlické radiály
-
Online petice zde : https://www.petice.com/
-
Sběrná místa pro papírovou formu petice:
-
Pekařská 603/12, 155 00 Praha 5, Česko
-
Ohradská 223/6, 158 00 Praha 5-Jinonice
-
U Panské zahrady 724/18, 158 00 Praha 5-Jinonice
-
Petice ke stažení
Do schránky na sběrném místě vložte jen vytištěný Vámi vyplněný podpisový arch. Zde je podpisový arch ke stažení.
Kontaktujte naše zastupitele
-
Městská část Praha 5
-
Městská část Praha 13
-
Magistrát hlavního města Prahy
Online Petice
Co nám reálně hrozí?
Pokud bude RR schválená dle dokumentace DUR 2017, budoucnost v okolí sídl. Nové Butovice a Botanika, okolí metra Nové Butovice a Jinonického zámečku, Motorletu a Tyršovy školy nebude růžová. Představte si :
Radiála prodlouží Rozvadovskou spojku a nasaje ještě více dopravy než je tomu dnes. Doprava se bude rozlévat i do okolních ulic, zejména v době, kdy se RR ucpe.
Radiála se stane nejkratší a nejrychlejší cestou jak se dostat z Plzeňské dálnice D5 na východ Prahy. Tím se samozřejmě stante tranzitní komunikací. Hluk tedy budeme pociťovat ve vyšších intenzitách a neustále.
Na toto téma jsou zpracované rozptylové studie, které počítají s poloviční dopravou a jsou již nyní na hraně limitů.
Na uzemím plánované RR je dnes jednolité město, kde žijí tisíce lidí. Toto město bude nenávratně přeťato dálnicí. Dojde k totálnímu rozdělení města, zejména v oblasti sídl. Botanika, Jinonic, sídl. Nové Butovice, metra Nové Butovice a Jinonického zámečku. Naše děti budou muset cestou do škol překonávat dálnici včetně jejich nájezdů.
Více info o návrhu dálnice středem města zde
Proč je zakrytí radiály takový problém?
Peníze v tom tentokrát nehledejte. Problémem je EIA
EIA - Stanovisko hodnocení vlivů na životní prostředí. Politici se obávají, že zapracování změn do DUR 2017 bude znamenat nutnost tuto certifikaci aktualizovat (verifikovat). To by znamenalo další zpoždění projektu. Toho se spousta politiků, ale i obyvatel obává.
Nicméně EIA není v bezpečí ani v situaci, kdy k žádné změně projektu nedojde. EIA nejde rozporovat samostatně, ale až v odvolání proti územnímu rozhodnutí. Pokud budou politici prosazovat velice kontroverzní DUR 2017, je jisté, že bude masivně napadáno všemi možnými prostředky. A někdo při tom jistě zpochybní i EIA.
Tedy ten kdo prosazuje schválení DUR 2017, vystavuje velkému riziku i celé stanovisko EIA. Zrušení celého stanoviska EIA je pro stavbu radiály podstatně větší problém než jen aktualizace EIA kvůli úpravám v projektu.
Proč existuje petice za zrychlení výstavby RR?
Obyvatelům Prahy 5 byla výstavba Radlické radiály slibována již desítky let. Bylo slibováno, že radiála pomůže ke zklidnění lokalit jako je okolí Radlické a Karlštejnské ulice. Radlická radiála byla v minulosti navržena pro mnohé městké části velmi nevhodně. Proto byla vznesena řada připomínek, petic a následných úprav radiály. Toto je důvod, proč se projekt Radlické radiály velmi zpozdil. Jsme přesvědčeni, že obyvatelé, kterým má Rádlická radiála pomoci ke zklidnění jejich domovů je již unavená a frustrovaná neustálým oddalováním výstavby. Denně dýchají zplodiny z aut a čelí hluku, proto chtejí radiálu postavit co nejrychleji. My máme pro jejich starosti pochopení. Pokud bude Radlická radiála postavená dle DUR 2017, oblasti jako Botanika, Nové Butovice, Motorlet, okolí Tyršovy školy a Jinonického zámečku budou čelit ještě většímu zatížení. Prakticky se problém přenese z jedné městské části na jinou.